Rabu, 19 Ogos 2015

Buku: Bertanya Allah Dahulu



ALLAH TAK DENGAR DOA AKU KE?

Ebook List To-Do sudah diberi pada malam tadi.
Terharu ada orang PM pukul 4.48 pagi menunggu ebook dihantar.
.
.
Memang saya janji pukul 5.30 pagi.
Saya tergerak hantar malam tadi.
Rupanya habis je blast ebook pada semua, screen laptop terus gelap dan shut down.
.
Bila rasa kejadian tu buat ‪#‎TeknikBAD‬,
"Ya Allah, hidupkanlah laptop ni. Cuak tengok."
Sebab laptop tu bukan saya punya, pinjam laptop rakan hati.
Bila on pagi ni, legaaa...
.
Laptop sendiri sudah 2 bulan memang tamat riwayat.
Sudahnya setiap kerja penulisan, paperwork, slide presentation dan tesis dibuat di cyber universiti.
Membuatkan masa itu dihargai kerana cyber buka sampai pukul 6.45 petang je.
Malam saya menulis di notes ipad, sent ke emel sendiri kemudian esoknya copy masuk dalam doc.
.
Dan saya tak beritahu pada parents laptop rosak.
Ada satu masa my umi tanya, "Ada apa-apa nak bagi tahu?"
Umi boleh detect bila saya tengah stress, gembira atau nangis hanya melalui tone suara.
Memang la naluri seorang ibu kuat sungguh.
.
Saya minta kat Allah,
"Ya Allah, aku berjaya dapat macbook air 13 inch secara mudah, percuma, berkat dan tanpa hutang."
Kemudian serah.
Dapat tak dapat jatuh nombor dua.
Yang penting, minta.
Saya pernah rasa bila apa yang diminta tak dapat.
Memang rasa down sangat kan?
Mula la dalam minda, "Kenapa tak dapat? Allah tak dengar doa aku ke?"
.
"Buat solat dhuha tu kerana Allah. Bukan buat kerana nak dapat apa yang kita minta."
*dush dush. Tersentap.
Kerana itu penting untuk kita berserah.
Kita dah usaha, kemudian let it gooo.
.
.
.
Oleh Hajar Abdullah 
.
.
.
Baca lebih banyak kisah-kisah seperti ini dalam 'Bertanya Allah Dahulu'
--------------------------------------------------

Buku - Bertanya Allah Dahulu (BAD)


Bagi yang berminat untuk dapatkan buku ini hanya RM35 harga termasuk pos semenanjung
RM38 harga termasuk pos sabah sarawak

Tempahan ---> 
http://gedung-ilmu-anda.blogspot.com/p/borang-tempahan.html

atau 
Tel/SMS/WA 013.684.4409

Tiada ulasan:

Catat Ulasan