Khamis, 10 Disember 2015

Jumaat, 13 November 2015

Radio MP3 Al Quran


KEISTIMEWAAN RADIO INI

- ADA BUTANG REPEAT SEKIRANYA TUAN PUAN MAHU MENDENGAR SATU SURAH SAHAJA. JIKA MAHU MENGAJARKAN ANAK HAFAZAN, MAKA MULAKAN DENGAN SURAH JUZUK AMMA ATAU MANA MANA SURAH PILIHAN YANG TUAN PUAN MAHU MEREKA HAFALKAN. TEKAN BUTANG REPEAT.

Apa yg anda akan dapat?
1. Mp3 player
2. Bateri (boleh cas)
3. Charger (plug)
4. Charger (usb)
5. Manual
6. Warranty Sebulan

Bateri: tak perlu bazirkan duit nak beli bateri AA / AAA (pakai buang) sbb bateri yg disediakan boleh caj semula -saiz bateri handset (800 mAH)
(caj penuh 1 jam bleh tahan sampai 4 jam nonstop)
Charger: plug & usb (bleh caj guna powerbank)

Cara guna-cukup mudah:
Hanya tekan no kod yg disediakan

Contoh:
Tekan 1 utk surah al-fatihah
Tekan 4 utk surah an-nisa'
Tekan 5 utk surah al-maaidah
Tekan 114 utk surah an-nas
Tekan 390 utk al-husna

TEKAN BUTANG BULAT UNTUK MENGULANGI SURAH PILIHAN

RADIO INI SESUAI UNTUK ;
- anak anak kecil yang mahu diajarkan hafazan
- muallaf yang baru memeluk islam mahu mendengar bacaan quran dengan tajwid yang betul
- orang yang mahu memperbetulkan bacaan tajwid
- hadiah ibu an ayah
- dipasang di taska/tadika sebagai alat menghafaz quran dikalangan kanak-kanak
-ibu mengandung yang sibuk tetapi mahukan anak didalam rahim sentiasa mendengar ayat al quran


Harga satu set RM120 (SM), RM130 (SS)
Termasuk kospos

Whatsapp/Tel/SMS 013.684.4409

Jumaat, 2 Oktober 2015

Hikmah dari sebuah aduan.



Hikmah dari sebuah aduan.
.
.
Pelanggan yang membatalkan pesanan di saat akhir adalah suatu yang memang mendukacitakan.
Sepanjang saya menjalankan bisnes menjual dadih. Saya pernah dikecewakan sebanyak 3 kali.
Bukan sedikit pesanan yang dibuat. Melebihi 300 bekas. Bukan sedikit modal terpaksa dikeluarkan.
Memang kecewa yang teramat sangat. Modal pun tak pulang. Rugi sudah pasti !
Satu ketika. Seorang pelanggan membuat pesanan dadih sebanyak 300 cawan.
Sehari sebelum menghantar dadih. Saya hubungi pelanggan itu namun tidak dijawab. Sms pun tidak dibalas.
Saya sudah merasa tidak senang hati kerana bayaran belum dibuat.
Hinggalah hari dimana saya perlu menghantar dadih itu. Masih tiada jawapan daripada pelanggan.
Saya sudah tidak keruan. Tidak tahu apa yang hendak dibuat.
Sesudah melaksanakan solat sunat Dhuha. Saya mengadu kepada Allah, nasib yang menimpa.
Usai solat. Saya nekad untuk sedekah sahaja dadih itu kepada sebuah madrasah tahfiz yang terletak tidak jauh dari rumah.
Saya isikan kesemua dadih ke dalam Kancil kesayangan saya.
Terus menuju ke madrasah. Dari jauh kelihatan beberapa khemah didirikan.
Sebaik tiba. Mudir yang sedang bersembang dengan ibu bapa pelajar terus menerpa saya.
"Ya Allah, saudara. Saya tengah susah hati fikir nak dapatkan juadah untuk program petang ini. Katering saat akhir maklumkan tak dapat buat. Saudara ada dadih tak untuk ganti kuih-muih?"
Saya ternganga.
Namun saya jelaskan yang saya telah berniat untuk sedekah saja dadih yang ada.
"Tak apa, niat saudara insyaAllah Allah terima, tapi saya juga telah berniat, kalau ada siapa yang boleh tolong sediakan juadah petang ini, saya niat untuk bagi hadiah, nak bagi sedekah." Ustaz menjelaskan hajatnya.
Dadih diserahkan. Dan saya mendapat bayaran yang lebih dari sepatutnya.
Selesai.
Petang itu, kami telah merancang untuk pergi kenduri sahabat. Setelah semuanya bersiap, kami terus bertolak.
Di pertengahan jalan. Barulah kami sedar, 2 orang anak kami yang masih kecil, hanya memakai selipar jepun.
Isteri saya naik berang. Saya tidak bercakap apa-apa. Hanya memberi tumpuan kepada pemanduan.
Sebaik tiba di rumah pengantin. Kami semua serba-salah. Kawasan jalan hendak ke rumah pengantin digenangi air. Berlopak. Walapun pihak tuan rumah telah meletakkan kayu dan batu. Namun, air tetap melimpah.
Beberapa orang tetamu yang baru hadir dan ada yang menghala untuk pulang, semuanya terpaksa membuka kasut masing-masing, bimbang tenggelam dalam air lopak dan berselut.
Dua orang anak saya terus berjalan dengan selipar jepun yang dipakai.
Sebaik menikmati juadah. Kami terus memohon diri untuk pulang. Sahabat saya meminta saya untuk tunggu sebentar.
Rupanya dia telah membungkus makanan dan lauk-pauk kenduri.
Memang banyak.
Rupanya, disebabkan hujan lebat dan banyak tempat ada majlis kenduri, maka majlis kenduri sahabat saya kurang tetamu yang hadir.
Maka, banyak lagi makanan yang berbaki.
Saya pulang dengan seribu kesyukuran. Dan segala hikmah yang diperolehi.
Kita merancang tetapi Allah merancang yang terbaik untuk hamba NYA.
Baca lebih banyak kisah-kisah seperti ini dalam BUKU AKU, DIA & RZEKI

Tempahan buku: http://gedung-ilmu-anda.blogspot.com/p/borang-tempahan.html

Selasa, 22 September 2015

E-IQRA - Belajar Quran Dan Tajwid Interaktif (RM210 Sahaja)


Inginkan Anak Bijak Tajwid?

Dapatkan E-iqra - belajar quran dan tajwid secara interaktif

BELAJAR TAJWID TIDAKLAH SUSAH LAGI
E-iqra belajar quran dan tajwid secara interaktif

E-iqra ialah set pembelajaran quran dan tajwid secara interaktif. Ia terdiri daripada 3 buah buku, 3 cd interatif dan sekeping penanda buku info tajwid.

4 Cara E-Iqra Menguntungkan Anda?

1. Satu sistem belajar interaktif yang diterbitkan Dewan Bahasa Pustaka (DBP) hasil usaha 7 ulama terkemuka di Malaysia.

2. Mengabungkan sistem pembelajaran iqra dan tajwid, yang dipersembahkan dalam bentuk animasi, warna-warni, dan ulangkaji dalam bentuk permainan yang menyeronokkan.

3. Kaedah mudah belajar membaca al-quran yang terkini. Karya asli pertama di Malaysia yang diiktiraf dan diluluskan oleh Lembaga Pengawalan Perlesenan Percetakan Al-Quran, Kementerian Keselamatan Dalam Negeri.

4. Sesuai untuk kanak-kanak, dewasa dan warga emas. Maksudnya seluruh isi rumah boleh menggunakannya. Sebagai rujukan dan juga ulangkaji.

Cara Menggunakannya Amatlah Mudah :

Hanya pasangkan cd di komputer atau lap top seperti biasa, ia akan berfungsi. Hanya pilih CD 1 (jilid 1), CD 2 (jilid 2) atau CD 3 (jilid 3).

Buku boleh digunakan untuk ulangkaji seperti biasa, manakal CD adalah penggunaan yang lebih interaktif. Gerakan 'mouse' sangat membantu terutama kanak-kanak untuk beralih dari satu topik ke satu topik yang lain.

HARGA : HANYA RM210. Anda akan dapat
1. 3 cd intertaktif
2. 3 buku/ jilid
3. 1 penanda info tajwid

Kalau Anda Beli Sekarang Anda Akan Dapat PERCUMA
Pos Percuma Seluruh Malaysia.

PROMOSI TERHAD

sms IQRA ke 0136844409 untuk mendapatkannya segera!

*Entry ini menceritakan satu kaedah mudah belajar quran dan tajwid, walaubagaimanapun belajar quran yang terbaik adalah dengan berguru

Dapatkan segera daripada kami pengedar esklusif online hanya RM210, pos adalah percuma. Tidak terdapat di kedai buku fizikal, dapatkan terus dari kami.
Belajar quran dan tajwid, terbitan DBP, kami pengedar esklusif online. RM210, pos percuma, sesuai untuk kanak-kanak, dewasa dan warga emas.







skrin tv, pc, atau lap top, gerakan 'mouse' membolehkan anak-anak memilih 'pembelajaran' jawab soalan 'tajwid mudah' atau ulangkaji yang menyeronokkan.


Ada watak 'kartun' interaktif, warna warni, latar muzik yang menghiburkan kanak-kanak untul belajar wuran dan tajwid dengan suasana seronok.

Isi borang tempahan di sini.

Sebarang pertanyaan dan kemusykilan hubungi saya, Suhaila Rahim melalui:

sms/Tel/whatsapp: 013 684 4409
Facebook: Suhaila Rahim

Jumaat, 18 September 2015

Buku: Kisah Orang Menang

Kisah Orang Menang RM30, pos RM7


Tempahan ---> 
http://gedung-ilmu-anda.blogspot.com/p/borang-tempahan.html

atau 
Tel/SMS/WA 013.684.4409

Buku: Tok Guru Sebuah Biografi Awal


Tok Guru Sebuah Biografi Awal 

RM30, kulit tebal RM7 pos


Tempahan ---> 
http://gedung-ilmu-anda.blogspot.com/p/borang-tempahan.html

atau 
Tel/SMS/WA 013.684.4409

Buku: Tenggelamnya Kapal Van Der Wijck


Harga RM35 pos RM7

Tempahan ---> 
http://gedung-ilmu-anda.blogspot.com/p/borang-tempahan.html

atau 
Tel/SMS/WA 013.684.4409

Buku:Rich Woman




Rich Woman terbitan PTS, Kulit Tebal. RM30, pos RM7


Tempahan ---> 
http://gedung-ilmu-anda.blogspot.com/p/borang-tempahan.html

atau 
Tel/SMS/WA 013.684.4409

Rabu, 16 September 2015

Promosi Ebook,


Ramai yang tercari-cari idea untuk mula bisnes dari rumah. Masih bekerjaya tak semestinya kalian tidak boleh memulakan bisnes secara sambilan. Sepatutnya itulah jalan terbaik sebelum betul-betul memilih untuk menjadi WAHM sepenuh masa. Supaya kita tidak ribut di kemudian hari. Ramai yang sudah dan mahu dan teruja mahu bekerja di rumah. Menyatakan sudah tidak sabar mahu bekerja di rumah dan mahu menjaga sendiri anak-anak. Ok, baik matlamat mahu bekerja di rumah itu secara jujurnya ramai ibu bapa yang mahu. Akan tetapi persediaan ke arah itu masih lagi samar-samar. Ramai yang mahu terjun secara tirus sahaja. Buat persediaan terutama sekali merancang kewangan untuk 3 tahun pertama selepas berhenti kerja. Wajib ada : 1) Tabung modal (khusus untuk bisnes) 2) Tabung simpan dan lupakan (tabung ini mulakan dari awal ketika kalian merancang untuk berhenti). Katakanlah 3 tahun lagi, jadi mula buat simpan dan lupakan secara konsisten setiap bulan. Tidak boleh usik-usik ya. 3) Tabung penyelarasan kewangan (iaitu hutang piutang, kereta, rumah dan sebagainya) berbincanglah dengan suami akan hal ini) Pakej ini khas untuk mereka yang sedang mencari idea untuk mula bisnes secara sambilan atau sepenuh masa. Baca dulu dalam ebook 101 idea home based bisnes. Gali dan cari apa minat dan kemahiran yang kalian ada, melalui ebook ini. Dapatkan tip-tips sebelum bermula. Dengan hanya secara sambilan, mula promosi secara atas talian. Gunakan ebook belajar asas blog untuk mula membina blog bisnes kalian. Harga biasa RM100 untuk 2 ebook. Harga promosi sekarang, RM50 untuk 3 Ebook. Jadi dapatkan tiga ebook ini sebelum tamat promosi. Cari apa idea yang sesuai untuk bermula dari rumah dan mulakan jejak pelanggan melalui blog.

Tempahan ---> 
http://gedung-ilmu-anda.blogspot.com/p/borang-tempahan.html

atau 
Tel/SMS/WA 013.684.4409

Selasa, 8 September 2015

'Mintalah kepada Allah walaupun garam' - Buku Bertanya Allah Dahulu (BAD)


.
''Mintalah kamu kepada Allah set walaupun garam untuk makanan kamu. Ertinya sekecil apapun juga, hendaklah berdiri di hadapan pintu Allah swt, yang mana orang yang berdiri di hadapan pintu Allah tidak akan kembali dengan tangan kosong.
.
Jangan kamu tanya, jangan kamu minta kepada anak-anak adam. Mintalah kepada Zat yang pintunya tak pernah ditutup iaitu Allah swt. 24 jam.
.
Bila nak minta, terserah. Allah akan marah kalau orang itu tidak minta kepada Allah swt. Allah, kalau tak diminta, Dia marah. Manusia, kalau banyak diminta, dia yang marah.
Allah suka kepada orang yang suka meminta kepada Dia''
.
.
Teknik BAD menekankan perkara ini, supaya kita sebagai hambanya sentiasa meminta-minta hanya daripada Dia.
.
.
Petikan buku BAD (BERTANYA ALLAH DAHULU).

--------------------------------------------------

Buku - Bertanya Allah Dahulu (BAD)


Bagi yang berminat untuk dapatkan buku ini hanya RM35 harga termasuk pos semenanjung
RM38 harga termasuk pos sabah sarawak

Tempahan ---> 
http://gedung-ilmu-anda.blogspot.com/p/borang-tempahan.html

atau 
Tel/SMS/WA 013.684.4409

Rabu, 19 Ogos 2015

Buku: Bertanya Allah Dahulu



ALLAH TAK DENGAR DOA AKU KE?

Ebook List To-Do sudah diberi pada malam tadi.
Terharu ada orang PM pukul 4.48 pagi menunggu ebook dihantar.
.
.
Memang saya janji pukul 5.30 pagi.
Saya tergerak hantar malam tadi.
Rupanya habis je blast ebook pada semua, screen laptop terus gelap dan shut down.
.
Bila rasa kejadian tu buat ‪#‎TeknikBAD‬,
"Ya Allah, hidupkanlah laptop ni. Cuak tengok."
Sebab laptop tu bukan saya punya, pinjam laptop rakan hati.
Bila on pagi ni, legaaa...
.
Laptop sendiri sudah 2 bulan memang tamat riwayat.
Sudahnya setiap kerja penulisan, paperwork, slide presentation dan tesis dibuat di cyber universiti.
Membuatkan masa itu dihargai kerana cyber buka sampai pukul 6.45 petang je.
Malam saya menulis di notes ipad, sent ke emel sendiri kemudian esoknya copy masuk dalam doc.
.
Dan saya tak beritahu pada parents laptop rosak.
Ada satu masa my umi tanya, "Ada apa-apa nak bagi tahu?"
Umi boleh detect bila saya tengah stress, gembira atau nangis hanya melalui tone suara.
Memang la naluri seorang ibu kuat sungguh.
.
Saya minta kat Allah,
"Ya Allah, aku berjaya dapat macbook air 13 inch secara mudah, percuma, berkat dan tanpa hutang."
Kemudian serah.
Dapat tak dapat jatuh nombor dua.
Yang penting, minta.
Saya pernah rasa bila apa yang diminta tak dapat.
Memang rasa down sangat kan?
Mula la dalam minda, "Kenapa tak dapat? Allah tak dengar doa aku ke?"
.
"Buat solat dhuha tu kerana Allah. Bukan buat kerana nak dapat apa yang kita minta."
*dush dush. Tersentap.
Kerana itu penting untuk kita berserah.
Kita dah usaha, kemudian let it gooo.
.
.
.
Oleh Hajar Abdullah 
.
.
.
Baca lebih banyak kisah-kisah seperti ini dalam 'Bertanya Allah Dahulu'
--------------------------------------------------

Buku - Bertanya Allah Dahulu (BAD)


Bagi yang berminat untuk dapatkan buku ini hanya RM35 harga termasuk pos semenanjung
RM38 harga termasuk pos sabah sarawak

Tempahan ---> 
http://gedung-ilmu-anda.blogspot.com/p/borang-tempahan.html

atau 
Tel/SMS/WA 013.684.4409

Buku: 'Aku, Dia & Rezeki'



Sedikit ujian itulah hikmah.
.
.
Sambil bersandar dan berlunjur di dinding masjid, berhadapan dengan pintu masuk pejabat zakat. Kelihatan seorang pemuda keluar dengan senyuman.
Dia bersalaman dengan Pengawal Keselamatan yang bertugas di pintu masuk.

"Dah dapat duit, masukkan sedikit ke dalam tabung derma, insyaAllah, rezeki saudara akan bertambah." begitulah pesanan Pengawal Keselamatan itu.

Namun, pemuda itu terus sahaja keluar dan mencari seliparnya. Pencariannya gagal. Seliparnya langsung tidak ditemui. Saya pun rasa pelik. Bukannya ramai sangat manusia di pejabat zakat itu.

Pemuda itu termenung seketika, sambil bercekak pinggang. Mungkin dia mengubah pendiriannya. Pemuda itu masuk semula ke dalam masjid. Kelihatan dia membuka sampul. Sekali lagi pemuda itu termenung.

Kemudian barulah dia memasukkan wang derma. Pemuda itu terus pergi ke ruang wuduk. Seketika kemudian, saya nampak pemuda itu sedang bersolat.
Usai bersolat. Dia bergegas keluar. Dan mencari seliparnya. Dia memandang saya dan Pengawal Keselamatan sambil ketawa. Rupanya seliparnya tidak hilang.

Dia bergegas ke arah parkir motor. Sebaik dia mahu menghidupkan enjin.

Kami tergamam kerana seorang lelaki berpakaian lengkap baju Melayu menjerit ke arah pemuda itu.

"Hello, helllo ... saudara!"Pemuda itu tergamam.
"Ini motor kamu?" tanya lelaki berbaju Melayu itu.
"Ya, kenapa tuan?" pemuda itu pula terpinga-pinga.
"Kamu jual susu kambing?" sambil lelaki itu memandang kotak jualan di atas motor pemuda itu.Saya tidak mendengar perbualan mereka kerana melihat nombor giliran, takut terlepas.

Tidak lama kemudian. Pemuda itu masuk semula ke dalam ruang solat.
Pemuda itu kelihatan sujud.

Saya dan Pengawal Keselamatan berpandangan sesama sendiri. Kehairanan.
Sewaktu pemuda itu keluar dari ruangsolat. Pengawal Keselamatan itu memanggilnya. Sekadar hendak mengetahui apa yang berlaku, sehingga pemuda itu sujud.

Rupanya. Sewaktu hendak keluar di awalnya. Dia langsung tidak dapat mencari seliparnya yang disangka hilang. Hikmahnya. Allah memberikan ruang untuknya supaya bersolat sunat terlebih dahulu. Usai bersolat. Tiba-tiba sahaja seliparnya ada ditempatnya.

Sewaktu hendak bersedekah. Waktu dia membuka sampul duit. Yang ada hanyalah wang ringgit dan semuanya RM50. Tiada pilihan. Dia nekad.

"Ya Allah, aku tidak pernah menderma sebanyak ini, namun aku percaya kepada rezeki dari MU." Kemudian dia melakukan solat sunat Dhuha.
Waktu hendak pulang. Rupanya, lelaki berbaju Melayu itu telah lama mencari susu kambing asli. Susu itu mahu di serahkan kepada sebuahasrama anak-anak yatim. Dan lelaki itu telah membuat tempahan awal.

"Dia bayar dengan upah sekaligus ... "
"Berapa banyak yang diaorder?" saya mencelah dengan penuh minat.
"RM3,000 bang ... ." Pemuda itu menjawab dengan mata berkaca.
.
.
Baca lebih banyak kisah-kisah seperti ini dalam BUKU AKU, DIA & RZEKI

Tempahan buku: http://gedung-ilmu-anda.blogspot.com/p/borang-tempahan.html

Ahad, 21 Jun 2015

Ulasan Pembaca Buku Mudahnya Menjemput Rezeki (MMR)

Teks : Pn. Nurhuda Aziziuddin
Gambar : Pn. Nurhuda Aziziuddin

Pasti ramai yang telah memiliki buku Mudahnya Menjemput Rezeki(MMR), karya Tn. Fathuri  Salehuddin kan? Alhamdulillah, tahniah kepada anda yang telah memilikinya. Semoga kita sama-sama mendapat manfaat daripada pembacaan buku MMR ini dan didoakan juga asbab daripada pembacaan buku MMR ini kita menjadi insan yang lebih baik di sisiNya.

Buku MMR versi Penuh

Buku MMR ini dimiliki oleh saya pada tahun 2012. Pada ketika ini saya akui yang saya cuai dalam menyempurnakan ibadat-ibadat wajib. Saya berpendapat usaha yang gigih semata-mata adalah punca untuk mendapatkan rezeki yang banyak. Oleh yang demikian, atas pemikiran inilah saya lebih mementingkan kerja berbanding menyegerakan waktu solat.

Alhamdulillah pada minggu pertama Ramadhan 2012, saya dapati ramai teman-teman ‘Facebook’ menulis berkaitan solat dan puasa. Mereka menyatakan betapa ruginya orang-orang yang berpuasa tetapi tidak bersolat. Apabila membaca status tersebut hati kecil saya rasa tersentap. Di dalam hati saya mengakui yang sayalah di antara golongan-golongan yang berpuasa tetapi mengambil mudah ibadah solat. Secara tiba-tiba hati saya rasa sayu dan saya mula mencari apakah matlamat sebenar kehidupan saya? Apakah bekalan saya di akhirat kelak? Adakah kerja yang sibuk sehingga mengabaikan solat ini akan membantu saya di akhirat nanti?

Jawapannya, pastilah TIDAK bukan?

Alhamdulillah ketika bermonolog di dalam diri dan mencari sesuatu, saya terbaca status Facebook seorang sahabat yang memuatnaik muka depan buku MMR. Ulasan buku MMR yang dinyatakan oleh sahabat saya ini benar-benar mengusik hati saya dan dengan tiba-tiba ada satu keinginan yang kuat untuk saya memiliki buku MMR ini.  Alhamdulillah selepas 2 hari buku MMR berjaya saya miliki. 

Agak memeranjatkan juga kerana buku ini berjaya saya habiskan kurang dari 1 hari dan saya baca buku ini tanpa lompat mukasurat. Susunan ayat di dalam buku MMR adalah ringkas mudah faham dan meresap di dalam jiwa. Sedikit sebanyak perkongsian di dalam buku MMR ini berjaya membuka satu lembaran baru dalam kehidupan saya. saya mula belajar bersyukur dengan segala nikmat yang telah Allah berikan kepada saya. 

Jika dahulu saya ambil mudah dengan rezeki-rezeki percuma yang dikurniakan olehNya seperti udara, kesihatan dan kesempurnaan tubuh badan. Tetapi selepas membaca buku MMR ini saya merasakan betapa banyaknya nikmat rezeki yang telah dikurniakan olehNya kepada saya walaupun saya lalai dalam mengingatiNya. Dulu saya berfikiran rezeki = DUIT. Banyak duit bermaksud banyaklah rezeki dan sebaliknya. Tetapi konteks rezeki adalah lebih banyak dan pelbagai. Ianya bukan hanya dinilai dalam bentuk duit semata-mata.


Oleh yang demikian kepada sahabat-sahabat yang merasakan rezeki mereka sempit, saya syorkan untuk sahabat-sahabta memiliki buku MMR ini. Kita fahami maksud rezeki terlebih dahulu. Mula bersyukur dengan segala nikmat yang kita ada pada masa kini. Berdoa, berdoa, berdoa dan berusaha insyaAllah rezeki kita akan sederas air sungai dan seluas hamparan lautan. InsyaAllah. 


Subhanallah, Allahuakhbar, Alhamdulillah.

------------------------------

Buku - Mudahnya Menjemput Rezeki (MMR)


Buku MMR RM18 + RM7 untuk kos penghantaran
RM25 Sebuah semenanjung
RM30 sabah sarawak


Tempahan ---> 
http://gedung-ilmu-anda.blogspot.com/p/borang-tempahan.html

atau 
Tel/SMS/WA 013.684.4409


Sabtu, 20 Jun 2015

Buku ATM - Bergantung Kepada Allah



Assalamualaikum,

Bagi mereka yang telah membaca buku “Mudahnya Menjemput Rezeki” tulisan saudara Fathuri Salehuddin, sudah tentunya mahu memiliki buku keduanya iaitu “Allah Tempat Meminta” (ATM). Alhamdulillah, saya juga telah berjaya mengkhatamkan buku ini pada bulan lepas. Buku ini menghimpunkan 40 kisah pengalaman pembaca buku MMR dan artis / penulis yang saya kagumi juga ada menyumbangkan perkongsian pengalaman mereka dalam meminta pertolongan Allah dan meletakkan pergantungan hanya kepada Allah semata-mata.

Jika anda masih belum membaca buku ini, pastikan anda membeli dulu tisu muka kerana saya pasti airmata anda akan mengalir setiapkali terbaca kisah-kisah yang menyentuh hati. Kadang-kadang kisah mereka begitu dekat dengan saya kerana pengalaman kami hampir-hampir sama juga. Yang pasti, buku ini banyak mengajar saya agar sentiasa bersangka baik dengan Allah dan banyakkan bersyukur di atas setiap nikmat yang Allah berikan. Jangan sesekali mengeluh atau membanding-bandingkan kehidupan kita dengan kehidupan orang lain kerana Allah tahu apa yang terbaik buat diri kita.

Buku ini mengajar kita agar sentiasa bergantung kepada Allah dalam apa jua keadaan dan situasi. Begitu juga dalam soal rezeki, bersangka baik dengan Allah walaupun ketika kita sedang diuji dengan kesempitan wang. Saya kongsikan salah satu kisah dari buku ini yang dihantar oleh abang Nazali Noor yang merupakan seorang penulis buku Ulu Yam Di Liverpool (UYDL), di mana beliau telah mendermakan not terakhir duit yang ada di dalam dompetnya di masjid Penny Lane. Ketika itu abang Nazali dan isteri sedang memerlukan duit untuk membeli tiket kapal terbang bagi keluarga mereka pulang bercuti di Malaysia. Bukan sedikit yang diperlukan kerana keluarga Abang Nazali yang besar paling kurang pun memerlukan sejumlah 5 angka juga untuk tiket dan lain-lain perbelanjaan.

Sesungguhnya Allah yang maha pemberi rezeki dan perancanganNya adalah yang terbaik buat kita. Abang Nazali telah mendapat tajaan lokasi penginapan dan juga duit royalti buku UYDL sebelum balik ke Malaysia. Tengok? Bermulanya derma yang bernilai £20 yang ikhlas, Allah kemudiannya memberi balasan berpuluh-puluh kali ganda terus kepada abang Nazali. Hebat bukan?

Itu hanya satu kisah, bayangkan lagi ada 39 kisah yang pelbagai. Memang tidak pernah jemu untuk membacanya kembali kerana ianya bagaikan satu peringatan buat kita supaya sentiasa bersangka baik dan melakukan kebaikan dengan ikhlas dan tidak mengharapkan balasan dari Allah. Saya masih ingat lagi buku MMR (Mudahnya Menjemput Rezeki) di mana ada dikongsikan cara-cara untuk menjemput rezeki dan saya amalkannya. Masya Allah, dengan kuasa Allah memang tak pernah putus rezeki yang Allah hadirkan dalam hidup saya. Setiap hari ada sahaja tempahan dan pelanggan yang ingin membeli. Apabila rezeki mula bertalu-talu masuk, saya jadi sibuk. Terlalu sibuk sehingga kadang-kadang mula rasa tidak bersyukur atau dalam erti kata lain tamak.

Perkongsian di dalam buku ini memang banyak membuatkan saya sedar bahawa tak semestinya apa yang kita mahukan Allah akan beri dan tak semestinya apa yang kita hajati Allah tidak akan tunaikan cuma faktor masa sahaja yang menentukan. Yang penting, jangan berhenti untuk berusaha kerana Allah mahu menilai apa yang kita telah usahakan selama ini. Adakah secara bersungguh-sungguh atau sambil lewa sahaja?

Bagi mereka yang berminat untuk mendapatkan buku ini. Boleh beli melalui Puan Anys Idayu Zakaria di sini : Anys Idayu Zakaria. Semoga apa yang saya kongsikan di sini mendapat manfaat buat semua. Insya Allah. Pesanan buat surirumah, jangan berhenti dalam menggali ilmu kerana tanpa ilmu siapalah kita.

--------------------------------------------

Rm25 harga termasuk pos. 
Rm30 termasuk pos sabah sarawak


Tempahan ---> 
http://gedung-ilmu-anda.blogspot.com/p/borang-tempahan.html

atau 
Tel/SMS/WA 013.684.4409